Kontakt z redakcją:

Dawid Brzeziński
[email protected]
tel. 796 521 531

Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
lub https://premiumeo.pl

Właścicielem portalu ślubnego
menmeet.pl jest:
F.H.U. Dawid Brzeziński
ul. Lubuska 4/57
40-219 Katowice

Skuteczne pozycjonowanie strony, to podstawa reklamy w Internecie

Kto nie jest widoczny w sieci, ten nie istnieje. Słowa być może mocne, ale patrząc na dzisiejsze realia śmiało można stwierdzić, że są prawdziwe. Jeśli chcemy, aby nasz biznes przynosił zyski, musimy postawić na reklamę w Internecie. Najważniejsze jest jednak skuteczne pozycjonowanie strony, sklepu, czy wizytówki, którą mamy ulokowaną w sieci. Dlaczego? Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie w dalszej części artykułu.

Przeglądając różne ankiety można śmiało stwierdzić, że w praktycznie większości przypadków, jeśli chcemy dowiedzieć się czegoś na temat firmy, jej produktów lub usług odwiedzamy wyszukiwarkę Google. Według dostępnych w sieci raportów udział Google na rynku Polskim wynosi aż 97%. Jak widać, liczby mówią same za siebie.

Dlaczego skuteczne pozycjonowanie strony jest takie ważne?

Jak już wcześniej wspominaliśmy, wiele osób wykorzystuje wyszukiwarkę w celu uzyskania jak największej liczby informacji. Nic w tym dziwnego. Możemy znaleźć opinie, dokładne informacje producenta, czy niezależne testy/recenzje. Dlatego też to właśnie pozycjonowanie jest priorytetem, gdyż typowa reklama, nawet w formie Google Ads może potencjalnemu klientowi pokazywać się przez ustalony czas – tj. do chwili, w której będziemy płacili za kampanię. W przypadku skutecznego pozycjonowania stron internetowych nie jest to aż tak drastyczne. Najważniejszą jednak kwestią jest to, że ludzie nie do końca ufają reklamom. Nawet jeśli nasza strona firmowa będzie wyświetlała się w ramach kampanii Google Ads może być tak, że osoba zainteresowana odruchowo ją pominie i przejdzie do wyników pojawiających się w wyszukiwarce “naturalnie”. Dlatego powinniśmy się skupić na pozycjonowaniu.

Co więc daje nam pozycjonowanie stron?

Rzeczą oczywistą jest wzrost popularności naszej witryny. To z kolei przekłada się na większą liczbę odwiedzin i być może pozyskanie nowych kontrahentów. Krótko mówiąc – pierwszym profitem związanym z pozycjonowaniem witryny jest oczywiście potencjalnie większe prawdopodobieństwo, że osoba zainteresowana daną tematyką trafi na naszą stronę. Oczywiście, działania SEO są znacznie tańsze, niż typowa kampania reklamowa. Co prawda, na efekty musimy poczekać, jednak finalnie powinniśmy się cieszyć wysoką pozycją witryny w wyszukiwarce. Skutecznie pozycjonując witrynę możemy zauważyć dużą liczbę wejść tych użytkowników, którzy unikają podpowiedzi sponsorowanych.

Alternatywy dla pozycjonowania

Wiemy już, jak ważne jest SEO. Pozwala nam na zwiększenie widoczności naszej strony w wyszukiwarce, co z kolei przekłada się na większy ruch. Finalnie oczywiście możemy pozyskać nowych klientów. Z racji tego, że pozycjonowanie trwa dość długo, warto poznać alternatywne rozwiązania, które również powinniśmy brać pod uwagę, aby skutecznie reklamować naszą witrynę w sieci.

Przede wszystkim można skorzystać ze wspomnianego już narzędzia jakim jest Google Ads. To działanie podobne do SEO, ale oferujące znacznie szybsze efekty. Jak nietrudno się domyślić, kampania wymaga znacznie większego budżetu, niż pozycjonowanie. Krótko mówiąc, ustalamy kwotę dzienną, wybieramy słowa kluczowe, a następnie system pobiera z budżetu pieniądze za każde kliknięcie na nasz link. Najfajniejszą opcją w przypadku Ads jest konkretna personalizacja pod nasze wymogi. Możemy wyświetlać reklamę w ustalonym momencie (np. sprzedając choinki wyświetlamy ją przed świętami Bożego Narodzenia).

Kolejną możliwością, jaką oferuje nam Google to tak zwany Remarketing. Jest to nic innego, jak skonfigurowanie reklam tak, by osoba, która raz odwiedziła np. nasz sklep, a jednak nic na nim nie kupiła znów otrzymała “powiadomienie” w postaci np. bannera na różnych witrynach które odwiedza. Jak to możliwe? Wiele portali umieszcza reklamy Google’a, z których oczywiście czerpie korzyści finansowe. To właśnie w takich miejscach pojawiają się bannery, które skonfigurowaliśmy. Jeśli jakaś osoba odwiedzi taką stronę, pojawi się jej reklama w stylu: “szukałeś sanek dla dziecka, sprawdź jakie modele posiadamy”.

Jeśli chcesz skutecznie pozycjonować witrynę, pamiętaj o zbudowaniu bloga

Jest jeszcze jedna, bardzo ważna rzecz, która ma związek z SEO. Mianowicie, chodzi o przygotowanie bloga firmowego. Jest on bardzo ważny, gdyż za jego pomocą budujemy zaufanie do naszego produktu lub usługi – pełnimy rolę eksperta publikując poradniki, zestawienia, aktualności. Na łamach bloga możemy również dodawać treści związane z działalnością firmy – na przykład jeśli wprowadzamy coś nowego do oferty, uczestniczymy w jakiś akcjach społecznościowych itd. Krótko mówiąc, tego typu miejsce powinno sprawić, że ruch na naszej witrynie zwiększy się, a my z kolei będziemy mogli cieszyć się sprawniejszym działaniem związanym ze skutecznym pozycjonowaniem naszej strony. A to jest przecież podstawą reklamy w Internecie.

[Głosów: 1   Average: 5/5]