Reklama w Google Ads jest absolutną podstawą w marketingu internetowym każdej firmy. Ponieważ narzędzia reklamowe Google są dość rozbudowane i do maksymalnego wykorzystania ich możliwości potrzebne są wiedza i doświadczenie, zdecydowana większość przedsiębiorców nie ustawia swoich kampanii samodzielnie, tylko zleca to zadanie zewnętrznej agencji. Jakie są potencjalne koszty reklamy w Google Ads, od czego one zależą i dlaczego warto korzystać z tego systemu do promowania swojej oferty?
Kampania Google Ads – co się na nią składa?
Reklama w Google Ads (wcześniej Google AdWords) to jeden z najlepszych sposobów trafienia do potencjalnych klientów poprzez Internet. System umożliwia szybkie zareklamowanie firmy zarówno w wynikach wyszukiwania (w postaci reklam sponsorowanych), jak i w sieci partnerskiej Google, która obejmuje YouTube, Gmail i wiele znanych portali odwiedzanych codziennie przez miliony użytkowników. Koszt kampanii Google Ads łatwo dopasować do budżetu firmy, przez co z narzędzia korzystają zarówno międzynarodowe korporacje z ogromnymi środkami na promocję, jak i mikroprzedsiębiorcy. Użytkownik ma możliwość ustawić dzienny budżet kampanii, dzięki czemu ma pewność, że po wyczerpaniu środków w danym dniu reklamy zostaną wyłączone, a system nie będzie naliczał opłat w niekontrolowany sposób.
To wygodne i bezpieczne narzędzie do tworzenia kampanii reklamowych ma kilka modeli rozliczeniowych do wyboru. Klient sam wybiera, czy woli rozliczać się ze swoich kampanii za każde poszczególne kliknięcie (modele CPC i eCPC), za wyświetlenia (vCPM i CPV), czy może za wykonanie przez użytkownika określonej akcji (CPA). Cena w Google Ads będzie więc w dużej mierze zależna od tego, z jakich form reklamy w tym systemie będzie korzystał klient i jaką formę rozliczenia kampanii wybierze.
Dlaczego warto zlecić kampanię Google Ads agencji?
Niektórzy przedsiębiorcy, chcąc zminimalizować koszty swojej reklamy, rozważają samodzielne ustawienie i zarządzanie kampanią. Jeśli właściciel firmy lub jego pracownik nie mają doświadczenia w obsłudze tego systemu, takie rozwiązanie może się w ostatecznym rozrachunku okazać… droższe niż obsługa kampanii przez wyspecjalizowaną agencję. Dzieje się tak dlatego, że Google Ads to naprawdę złożone narzędzie, które daje użytkownikowi wiele sposobów na optymalizację kosztów kampanii. Algorytm analizuje adekwatność stworzonych kampanii i reklam, przypisując im określony wynik jakości. To od niego w dużej mierze będzie zależeć koszt kliknięcia w reklamę. Krótko mówiąc, amatorska kampania wygeneruje prawdopodobnie większe koszty przy jednoczesnej niższej konwersji niż reklama zaplanowana przez profesjonalistów.
Na koszt kampanii Google Ads w agencji składają się cena reklam i obsługa ich przez wykwalifikowanego pracownika. Biorąc pod uwagę, jak ważny jest czynnik ludzki w ustawieniach kampanii (nawet mimo licznych samouczków udostępnianych przez Google), warto zainwestować w pomoc dobrej agencji, co sprawi, że cena w Google Ads będzie bardziej przyjazna dla portfela, a kampanie staną się skuteczniejsze.