Kontakt z redakcją:

Dawid Brzeziński
[email protected]
tel. 796 521 531

Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
lub https://premiumeo.pl

Właścicielem portalu ślubnego
menmeet.pl jest:
F.H.U. Dawid Brzeziński
ul. Lubuska 4/57
40-219 Katowice

Jak wybrać frazy do pozycjonowania?

Pozycjonowanie to jeden z najbardziej opłacalnych kanałów marketingowych, o ile jest robione z głową. Pierwszym i fundamentalnym etapem pozycjonowania jest dobór fraz, kliknij i sprawdź nasze rady, jak to zrobić!

Pozycjonowanie stron lub sklepów internetowych to bezdyskusyjnie nadal jeden z najopłacalniejszych kanałów marketingowych. Mimo to jest szerokie grono administratorów stron, którzy narzekają na SEO, a często słyszy się opinię, że SEO po prostu nie działa.

Warto pamiętać, że aby pozycjonowanie działało musi być ono całościową i dobrze zaplanowaną strategią marketingową. Nawet jeden źle działający kluczowy element SEO może sprawić, że pozycjonowanie strony nie będzie przynosiło konwersji.

Odpowiedni dobór fraz do pozycjonowania

Jednym z takich elementów jest odpowiedni dobór fraz kluczowych do pozycjonowania, który powinien zostać zaplanowany przed rozpoczęciem pozycjonowania, a najlepiej (chociaż wiadomo, że nie zawsze jest to możliwe) na etapie projektowania strony lub sklepu internetowego. Właśnie o tym będzie mowa w tym artykule.

Są różne strategie doboru fraz do pozycjonownia i nie ma jednej najlepszej. W oparciu o blisko 10 letnie doświadczenie w prowadzeniu sklepu internetowego zaproponuję swoją:

Wybór fraz powodujących konwersję

Zastanówmy się jaki jest dokładny cel pozycjonowania platformy internetowej i jakie frazy spowodują konwersję. Należy przeanalizować oferowane produkty (w ekonomicznym rozumieniu produkt to także usługa), a w szczególności, te:

  1. na których mamy najwyższą marżę
  2. najlepiej się sprzedają
  3. jest mała konkurencja

Frazy kluczowe, po których klienci szukają produktów

Następnie należy spróbować dobrać frazy kluczowe, po których klienci szukają naszych produktów. Idealną (lecz mało prawdopodobną) sytuacją jest już prowadzenie przez nas strony internetowej z podpiętą analityką. W takim przypadku (najczęściej w Google Analytics) wystarczy sprawdzić frazy, które powodują konwersję, warto również sprawdzić te, które już są na wysokich pozycjach, ale jeszcze nie weszły do TOP3, takie słowa kluczowe będzie najczęściej najłatwiej pozycjonować.

Jeżeli dopiero zakładamy swoją stronę lub sklep internetowy, sugestię fraz kluczowych otrzymamy np. z Planera Słów Kluczowych Google Ads, jest to narzędzie darmowe, tym samym narzędziem w kolejnym kroku sprawdzimy dane na temat ruchu dla konkretnych fraz kluczowych.

Sprawdzenie konkurencyjności fraz oraz ruchu, który potencjalnie generują

Ostatnim krokiem jest sprawdzenie konkurencyjności wybranych fraz kluczowych i wcześniej przytoczonego ruchu jaki potencjalnie one generują. Trudność w pozycjonowaniu możemy oszacować na podstawie ilości wyników wyszukiwania, kosztu CPC reklamy Google Ads lub w podstawowej funkcjonalności darmowym narzędziem Ubersuggest.

Odpowiednie frazy – fundament pozycjonowania

Odpowiedni dobór fraz kluczowych do pozycjonowania to duża część sukcesu naszego SEO. Są to mocne fundamenty, dzięki którym kolejne działania związane z pozycjonowaniem nie pójdą na marne.