Kontakt z redakcją:

Dawid Brzeziński
[email protected]
tel. 796 521 531

Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
lub https://premiumeo.pl

Właścicielem portalu ślubnego
menmeet.pl jest:
F.H.U. Dawid Brzeziński
ul. Lubuska 4/57
40-219 Katowice

Poznaj sposoby na zwiększenie wskaźnika otwieralności w swoich kampaniach mailingowych.

Wysoki wskaźnik otwieralności (open rate/OR) jest jednym z kryteriów skutecznej kampanii mailingowej. Dowiedz się, jak go zwiększyć i osiągać jeszcze lepsze rezultaty. W tym artykule znajdziesz 3 sprawdzone sposoby, aby open rate był jak najwyższy.

Czym jest open rate (OR)? Dlaczego jest istotny?

Wskaźnik otwieralności, inaczej open rate to współczynnik otwarć. Pokazuje on stosunek otwartych do liczby wysłanych wiadomości. Jednocześnie jest to jasna informacja dla Ciebie, ile osób jest zainteresowanych przesłanymi do nich treściami.

Wskaźnik otwieralności może odnosić się nie tylko do kampanii mailingowej, ale również do innych działań marketingowych. Zadaniem open rate jest porównanie ze sobą dwóch wartości. Pierwszą jest liczba wysyłanych komunikatów, a drugim liczba wiadomości otwieranych przez odbiorców.

Open rate zazwyczaj jest wyrażany w procentach. Aby obliczyć wskaźnik otwieralności najpierw musisz zliczyć wszystkich adresatów na liście mailingowej, a następnie policzyć ile z wysłanych wiadomości, zostało otwartych. Dzielisz mniejszą liczbę przez większą, wynik mnożysz przez 100% i otrzymujesz open rate.

Ile powinien wynosić wskaźnik otwieralności aby mailing reklamowy był skuteczny?

Nie ma czegoś takiego jak jeden prawidłowy poziom otwieralności wiadomości email. Wszystko zależy od tego, w jakiej branży działasz, czy jest to sektor B2B, czy B2C oraz od wielu innych czynników. Najważniejsze jest tutaj zoptymalizowanie swoich działań email marketingowych w taki sposób, aby wskaźnik otwieralności był jak najwyższy. Im wyższy, tym więcej osób zapozna się z Twoją ofertą i są większe szanse, że z niej skorzysta.

Sposób  numer 1 – chwytliwy temat wiadomości

  • Twoje dziecko choruje? Dowiedz się, jak zwiększyć jego odporność.
  • Masz kilkuletnie auto? Zobacz, co zmieni się w ubezpieczeniach.
  • Czy widziałeś już nowości od marki…?
  • Najniższe ceny ubezpieczeń na życie. Sprawdź!

To tylko kilka przykładów tytułów maili, które mogłyby wzbudzić zainteresowanie odbiorców. Oczywiście nie trafią one do każdego, ale do określonej grupy docelowej. W tym przypadku do matek, posiadaczy samochodów, oraz wielbicieli danej marki. Dlatego tak ważne jest stworzenie tytułu wiadomości, który będzie zachęcał do kliknięcia. Jednak absolutnie nie może to być tak zwany clickbait. Wtedy może nawet open rate poszybuje w górę, ale tylko na chwilę. Kosztem takich działań będzie długofalowy spadek zaufania u klientów, które bardzo trudno będzie odbudować.

Poza chwytliwym tytułem dobrym sposobem na zwiększenie wskaźnika otwieralności będzie użycie imienia odbiorcy w temacie wiadomości. To bardziej zachęca do reakcji. Odbiorca czuje, że ta wiadomość jest skierowana wyłącznie do niego. Jednak nie stosuj tego zabiegu przy każdej możliwej okazji, bo odbiorcy się nim znudzą i zamiast klikać, zaczną unikać wiadomości od Ciebie.

Sposób numer 2 – wyeliminuj ryzyko spamu

Dobrze poprowadzona kampania mailingowa to taka, która nie skończy w niechlubnym folderze o nazwie SPAM. Co sprawia, że wiadomości mogą tam trafić? Najczęstsze przyczyny zakwalifikowania wiadomości jako SPAM to zbyt wiele spamerskich zwrotów, źle zakodowany mailing, czy nieprawidłowo dobrana grafiki. Skoro jesteśmy już przy spamerskich sformułowaniach, to możemy do nich zaliczyć na przykład:

  • Działaj teraz.
  • Kup bezpośrednio.
  • Kliknij tutaj.
  • Nie usuwaj.
  • Zdobądź to teraz.

Za SPAM mogą być uznane również te wiadomości, które zawierają skrócone adresy URL, czy dużą ilość wykrzykników. Typowe clikbaity również zaliczają się do tego grona.

kampanii mailingowej należy zachować równowagę pomiędzy ilością tekstu a grafik. Najlepiej pół na pół. Warto też pamiętaj o poprawnym zakodowaniu wiadomości e-mail.

Sposób numer 3 – dobrze dopasowana grupa odbiorów i czas wysyłki

kampanii mailingowej kluczowe jest poznanie nawyków odbiorów. To znaczy, kiedy najczęściej zaglądają na pocztę i jakie wiadomości są w kręgu ich zainteresowania. Trudno jest to wyliczyć. Dlatego najlepszym sposobem jest po prostu wysyłanie wiadomości w różnych dniach i godzinach. Spokojne testowanie, co się sprawdzi, a co nie.

Jeżeli chcesz przeprowadzić skuteczną kampanię email marketingową, zapoznaj się z ofertą agencji marketingowej TwoGecko.