Sukces bez dobrej reklamy jest dzisiaj niemożliwy. Dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców wymaga profesjonalnych działań, dlatego powszechną praktyką jest współpraca z agencją marketingową. Na czym ona polega?
Czym jest reklama BTL?
Reklama ATL to po prostu reklama skierowana do masowego odbiorcy, bez spersonalizowanego przekazu. Najczęściej takie reklamy spotyka się w telewizji, prasie, spotach reklamowych wyświetlanych w kinach czy na miejskich bilbordach. Zupełnie inną strategią jest reklama BTL – ma ona za zadanie trafić do bardzo konkretnej grupy odbiorców, dlatego przekaz jest mocno spersonalizowany. Realizowaniem takiej strategii zajmuje się formacja marketingowa 4MAT.
Główny obszar działania to internet. Reklamy nie są wyświetlane w TV, tylko pojawiają się w mediach społecznościowych. Agencja współpracuje z blogerami i influencerami, dzięki którym reklamowane treści mają szansę trafić do odbiorców z określonej grupy docelowej. Agencja dba o stronę internetową firmy oraz jej pozycjonowanie, obsługuje video marketing, e-mailing, powiadomienia push, zapewnia dobry PR.
Eventy i akcje promocyjne
Internet jest ważnym obszarem działania, ale nie jedynym. Reklama BTL obejmuje także inne formy promocji, jak chociażby ulotki, gadżety reklamowe, ciekawe oprawy stoisk sprzedażowych, rozdawanie próbek sprzedawanych towarów. Większe akcje promocyjne to animacje, podczas których potencjalni nabywcy mogą lepiej zapoznać się z ofertą danej firmy, degustacje, ambienty, czyli kampanie bazujące na nietypowych rozwiązaniach, podczas których można wejść w interakcję z klientami i pokazać produkt w sposób całkiem inny niż to robi konkurencja.
Eventy pomagają nawiązać bliski kontakt z konsumentami i często bardziej niż na samym prezentowaniu produktów koncentrują się na budowaniu pozytywnego wizerunku firmy. Agencja marketingowa zajmuje się całą organizacją wydarzenia – załatwia pozwolenia związane z przygotowaniem imprezy masowej, zatrudnia pracowników, nawiązuje współpracę z ambasadorami marek, nadzoruje przebieg eventu.
Merchandising
Kolejny obszar działania formacji marketingowej to usługi merchandisingowe, dzięki którym można zwiększyć sprzedaż oraz poprawić rozpoznawalność marki. Agencja realizuje takie usługi na terenie całego kraju, odpowiada za wyszkolenie i zatrudnienie merchandiserów oraz koordynatorów regionalnych, prowadzi weryfikację działań promocyjnych i kontroluje działania konkurencji.