Kontakt z redakcją:

Dawid Brzeziński
[email protected]
tel. 796 521 531

Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
lub https://premiumeo.pl

Właścicielem portalu ślubnego
menmeet.pl jest:
F.H.U. Dawid Brzeziński
ul. Lubuska 4/57
40-219 Katowice

Twój sklep nie sprzedaje? Oto najgorsze błędy, jakie możesz zrobić w e-commerce

Sklep internetowy ruszył, koszty reklam są spore, a konwersji sprzedażowej a nie widać, ani słychać. Jeśli  twój projekt e-commerce rozwinął się właśnie w takim kierunku, czas naprawić bazowe i podstawowe błędy. Oto kilka powodów, przez które sprzedaż przez internet nie jest tak satysfakcjonująca jak planowano.

Dlaczego inni sprzedają, a ja nie? Niewielu jest zapewne właścicieli lub menedżerów sklepów internetowych, którzy nie zadali sobie tego pytania. Przyczyn słabszej niż planowano sprzedaży może być sporo i pochodzą zazwyczaj one z bardzo zróżnicowanych sfer e-commerce. Które z nich można uznać za kluczowe?

Brak zaufania do e-sklepu

Jak błyskawicznie zniechęcić klienta do zakupów? Wystarczy zapomnieć o wdrożeniu certyfikatu SSL. To potwierdzenie zabezpieczenia danej witryny internetowej, w której dochodzi do transakcji. Google z założenia traktuje takie serwisy jako niezaufane i  intensywnie ostrzega potencjalnego kupującego. Trudno, by ten tego rodzaju ostrzeżenia zignorował. W efekcie rezygnuje z prawie pewnych zakupów.

Niewygodna strona internetowa

Sklep internetowy, który ma sprzedawać, nie może być wyłącznie ładnej estetycznie. Ma być też w pełni funkcjonalny. Jeśli użytkownik na małym ekranie smartfona nie może kliknąć przycisku kategorii lub jest zasypywany kolejnymi otwierającymi się okienkami, straci chęć na zakupy, a wzrośnie w nim irytacja.

Nieprecyzyjne informacje handlowe

Sprzedawcy dążą często do tego, by maksymalnie zadbać o precyzję komunikacji na poziomie kategorii produktów. Jednocześnie zapominają o o tym jak ważne dla klienta są inne informacje. Dotyczy to rodzajów dostaw, typów płatności potencjalnych zwrotów. Wszystkie tego rodzaju dodatkowe komunikaty powinny być maksymalnie precyzyjne i wygodne dla użytkownika.

Wygórowane ceny usług kurierskich

Dla klienta cena dostawy kurierskiej bywa, co potwierdzają branżowe badania, niemniej istotna jak sam koszt nabycia produktu. Innymi słowy, nie ma on zamiaru przepłacać za doręczenie towaru do wskazanego przez niego miejsca. Stąd tak ważne jest, by zaproponować odbiorcy atrakcyjny cennik usług kurierskich. Być może warto też rozważyć darmową dostawę, a jej koszty ukryć niejako we własnej marży. W tym kontekście ważne jest porównanie, ile kosztują przesyłki kurierskie wiodących firm na rynku. Taką opcję zapewnia porównywarka KurJerzy.pl.

Nieprecyzyjne opisy produktów

Klient kupujący przez internet nie ma zazwyczaj czasu ani chęci na to, by krążyć w sieci w poszukiwaniu szczegółowych informacji dotyczących danego towaru. Chce znać jego funkcjonalności i specyfikację techniczną natychmiast na poziomie zakupowym. Dobry sklep internetowy musi więc zadbać o to, by opis produktu nie był jedynie poetyckim kompendium, ale zawierał wszystkie niezbędne informacje dla potencjalnego klienta. Oprócz samego tekstu warto zadbać też o dużą liczbę zdjęć pliki do pobrania.

Rozbudowany system płatności

Jak pokazują ścieżki zakupowe klientów, częstą przyczyną tak zwanego porzuconego koszyka jest mały wybór płatności internetowych. Nie można się tu ograniczać. Każdy klient jest inny i dotyczy to również finalizacji transakcji. Część wybiera popularny BLIK, inni tradycyjne e-przelewy, kolejni – systemy płatności z Google lub Apple, a jeszcze kolejni postawią na typowy standardowy przelew na podstawie proformy. Każdy z tych sposobów płatności jest równie ważny i powinien znajdować się w szerokim dostępnych dla klienta.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]