Obecnie każde powiadomienie, które możesz dostrzec na swoim smartfonie lub innym dowolnym urządzeniu jest określane jako powiadomienia push. Wiele osób zastanawia się co to są powiadomienia push oraz jak działają.
Warto zwrócić uwagę, że programy nie muszą korzystać z internetu, żeby wyświetlać powiadomienia. Dobrym przykładem jest aplikacja budzika, która wyświetla powiadomienia w określonym czasie. Należy pamiętać, że o wyświetleniu powiadomienia w dowolnym miejscu może zadecydować programista. Przykładem jednostronnej komunikacji serwera z naszą aplikacją są powiadomienia push. Powiadomienia push odbierane są z reguły przez urządzenia mobilne, które odbierane są z polecenia głównych właścicieli aplikacji. Żądanie odbiorcy nie jest żadnym powodem do odebrania wiadomości push. System, który odpowiada za działanie push wysyła powiadomienie do określonych użytkowników lub wszystkich osób. Nie ma znaczenia, czy dana osoba używa w tym momencie aplikacji, ponieważ jest ona i tak wysyłana na urządzenie. To od użytkownika zależy, czy kliknie w powiadomienie i wejdzie w interakcję z aplikacją. Powiadomienia push charakteryzują się wysokim współczynnikiem dostarczeń oraz wysokim współczynnikiem otwarć. Możliwe jest również łączenie z inną technologią, taką jak geolokalizacja. Powiadomienia push to odrębne kanały, które mają swoje zasady i wymagania.
Indywidualne potrzeby odbiorców push
Należy pamiętać, że powiadomienia push powinny spełniać indywidualne potrzeby odbiorców, dlatego trzeba dokładnie przemyśleć sposób, w jaki będą wysyłane. Takie rozwiązanie sprawia, że odbiorcy mogą wybrać naprawdę interesujące ich tematy. Zdecydowanie lepiej wypada dzięki temu personalizacja oraz interakcja działalności. W powiadomieniach push trzeba skupić się na najważniejszych kwestiach. Powinny być to konkretne powiadomienia, które są krótkie, a jednocześnie zawierają dużo przydatnych informacji. Na rynku działają firmy, które zajmują się tym profesjonalnie, dlatego warto skorzystać z ich usług. Powiadomienia push powinny być również niestandardowe, żeby mogły zaciekawić i zatrzymać odbiorcę na dłużej.
Różne typy notyfikacji
Można zastosować różne formaty notyfikacji, takie jak: graficzny, tekstowy oraz wideo. Podstawą dobrego powiadomienia jest CTA, czyli tak zwane Call To Action. Reakcje, jakie można wywołać u odbiorcy to na przykład „sprawdź” oraz „kup teraz”. Powiadomienia push są niezwykle ważne dla marketingowców, którzy często na tym opierają swój biznes. Celem powiadomień push są oczywiście działania wizerunkowe oraz sprzedażowe. Należy pamiętać, żeby powiadomień push używać w przemyślany sposób, często lepiej wykorzystać np. sms premium bądź newslettery. Warto dodać, że powiadomienie push, nie zawsze zostanie otwarte przez użytkownika. Nie należy się jednak tym przejmować, ponieważ zawsze można dotrzeć do niego w inny sposób. Należy wspomnieć, że występują także powiadomienia web push.