Kontakt z redakcją:

Dawid Brzeziński
[email protected]
tel. 796 521 531

Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
lub https://premiumeo.pl

Właścicielem portalu ślubnego
menmeet.pl jest:
F.H.U. Dawid Brzeziński
ul. Lubuska 4/57
40-219 Katowice

Jak stworzyć efektywny sklep internetowy?

Jesteś przedsiębiorcą? A może dopiero zaczynasz, lub masz zamiar nim się stać? W obu przypadkach, aby biznes przynosił dochód, konieczne jest zapewnienie płynności sprzedaży. Ta zaś tylko wtedy może być opłacalna, kiedy mamy odpowiednie zaplecze, na przykład w formie sklepu internetowego i dobrego produktu. Kiedy zdecydujemy się na realizację projektu w branży e-commerce, warto jest wziąć pod lupę kilka czynników, które zapewnią nie tylko przejrzystą formę sklepu internetowego, ale uproszczone zostaną wszystkie procesy, związane z prowadzeniem tego typu aktywności biznesowej.

Od czego rozpocząć sprzedaż w Internecie?

Kiedy planujemy rozpocząć sprzedaż w Internecie, warto jest zwrócić uwagę na możliwości, które ono daje. W związku z rozbudowanymi usługami typu SaaS, mamy obecnie dostęp do licznych narzędzi, które upraszczają proces sprzedaży, w różnych branżach, o różnym charakterze i na różnych platformach. Dlatego decydując się na wybraną platformę sprzedażową, nie zawsze wybór najtańszego rozwiązania jest korzystny. Wielokrotnie darmowe rozwiązania wymagają wykupienia hostingu, obsługi wyspecjalizowanej firmy realizującej projekty sklepów internetowych. Możemy spróbować swoich sił w tym obszarze i samemu nadać życie projektowi, ale programiści spędzający wiele godzin dziennie nad tego typu realizacjami, z pewnością nie ujmując nikomu zrobią to lepiej.

Owszem mamy w takiej sytuacji dostęp do indywidualnych funkcjonalności, których inne sklepy nie zawsze posiadają, lub mają tych funkcjonalności niepotrzebnie dużo, ale jak to się kolokwialnie mówi: „od przybytku głowa nie boli” i nie musimy ze wszystkich narzędzi w płatnych, gotowych usługach korzystać. Biorąc te aspekty pod uwagę, uruchomienie i sprzedaż na darmowych, lub płatnych rozwiązaniach, które nie obejmują usług SaaS płatnych w modelu subskrypcji miesięcznej lub rocznej, okazuje się, że utrzymanie sklepu może przewyższyć kilka tysięcy złotych rocznie. Tymczasem usługa SaaS, umożliwia rozłożenie kosztów na mniejsze raty, a jednocześnie zapewni wysoki poziom bezpieczeństwa i stabilność systemu. Dodatkowo często tego typu platformy, umożliwiają podpięcie dodatkowych usług i modułów, używając rozwiązań programistycznych, w czym chętnie pomogą doświadczeni programiści, dostępni w ramach utrzymania platformy. Wtedy to, mimo faktu, że posiadamy platformę SaaS, jest ona „uszyta na miarę” i daje elastyczną formę wdrożenia usługi. Koszt uruchomienia i utrzymania sklepu internetowego w modelu SaaS, to kwota rzędu niejednokrotnie już kilkudziesięciu złotych miesięcznie, a mamy narzędzie, które jest dopracowane w każdym detalu.

Co musimy zapewnić rozpoczynając sprzedaż w Internecie?

Jeśli już zdecydowaliśmy się na konkretną platformę sprzedażową, musimy liczyć się z kilkoma dodatkowymi kosztami, które jednak są symboliczne, bo koszt choćby domeny internetowej, nie powinien przekroczyć kilkuset złotych rocznie, a często w pierwszym roku użytkowania koszt to kilka złotych. Ponadto zadbajmy o odpowiedni wygląd i wizualizację firmy, zlecając realizację logotypu i brandingu firmy, dającego możliwość zapewnienia rozpoznawalności marki i zapadaniu w pamięć. Zadbajmy także o pozycjonowanie i płatne kampanie marketingowe, które propagują informacje o sklepie w sieci, choć to już jest koszt często przekraczający kilka tysięcy złotych miesięcznie, a samo pozycjonowanie może się zamknąć w kwocie nie przekraczającej tysiąca złotych za kilka fraz. Są to dodatkowe wydatki, ale jeśli mamy na to przeznaczony budżet, warto jest z części tych rozwiązań skorzystać.

Jakie mamy możliwości w sprzedaży internetowej?

Obecnie mamy do dyspozycji liczne rozwiązania i technologie dotarcia do klienta. Są to między innymi social media: typu Facebook, porównywarki cen typu: Ceneo, portale aukcyjne: typu Allegro, współpracę z hurtowniami w modelu dropshipping, umożlwiające rezygnację z dostaw, magazynowania i zakupu produktów do odsprzedaży, dzieląc się z usługodawcą marżą od sprzedaży. Liczne rozwiązania dają opcje uruchomienia kampanii płatnych, jak i aktywności w bezpłatnych mediach cyfrowych. Jednocześnie udostępnione są usługi księgowości, odciążając nas z konieczności zapewnienia osobnego programu, do fakturowania, a wszelkie regulaminy, polityki prywatności i zasady RODO, możemy przygotować przy współpracy z dobrymi prawnikami, lub skorzystać z gotowych szablonów, gdzie głównym organem przechowującym dane osobowe i je przetwarzającym jest sama platforma SaaS.

Jak widać uproszczenia dające nam możliwość zarządzania sprzedażą z jednego miejsca, z możliwością integracji z innymi technologiami i platformami, umożliwiają szybki wzrost poziomu dochodów, w zwrot z inwestycji. Dlatego tak ważny jest wybór platformy i wyznaczenie wymagań, co do niej, by wybrać najlepsze rozwiązanie dla siebie i stworzyć jak najlepszy sklep internetowy.