Kontakt z redakcją:

Dawid Brzeziński
[email protected]
tel. 796 521 531

Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
lub https://premiumeo.pl

Właścicielem portalu ślubnego
menmeet.pl jest:
F.H.U. Dawid Brzeziński
ul. Lubuska 4/57
40-219 Katowice

Zajęcia Pump – dlaczego warto się zapisać?

Zajęcia Pump, czy też Body Pump, charakteryzują się szybkim tempem i energiczną, rytmiczną muzyką. Ten typ zajęć fitness cieszy się dużą popularnością wśród osób, które chcą poprawić swoją kondycję i wzmocnić mięśnie całego ciała. Czym charakteryzuje się Body Pump i dlaczego warto zapisać się na te zajęcia?

Zajęcia Pump – na czym polega trening Body Pump?

Body Pump po raz pierwszy zyskały popularność w latach dziewięćdziesiątych. Ich twórcą był nowozelandzki lekkoatleta Philip Mills. W Polsce zajęcia Pump dopiero od niedawna cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Zajęcia te łączą ze sobą trening siłowy oraz ćwiczenia tlenowe. To dynamiczna forma zajęć fitness przeznaczona dla osób, które cenią sobie duży wysiłek i potrzebują nieco więcej zaangażowania niż w trakcie zwykłych zajęć. Dzięki dodaniu obciążeń, podczas treningu Pump nie tylko poprawia się nasza wydolność oddechowa, ale także wzmacniają się mięśnie, które intensywnie pracują podczas ćwiczeń.

Trening body Pump pozwala szybko spalić tkankę tłuszczową oraz podnieść naszą wytrzymałość. Ćwiczenia wykonuje się w rytm dynamicznej muzyki, która wyznacza tempo całego treningu. Zwykle w czasie trwania jednego utworu ćwiczy się jedną partię mięśni. Do zajęć wykorzystuje się sztangę, step, hantle, taśmy, talerze oraz matę. Zwykle stosuje się niewielkie obciążenia, przy dużej ilości powtórzeń – zwykle od 70 do 100 na daną partię ciała. Rodzaj obciążeń można dopasować w zależności od własnej kondycji i możliwości fizycznych.

Jakie ćwiczenia wykonuje się podczas zajęć Pump?

Zajęcia Body Pump opierają się przede wszystkim na choreografiach w rytm muzyki. Bardzo charakterystycznym elementem tych treningów są ćwiczenia ze sztangą:

  • przysiady,
  • unoszenie bioder (Hip trust),
  • rolowanie czy przyciąganie sztangi,
  • Wyciskanie sztangi nad głowę,
  • Wyciskanie sztangi leżąc na podłodze,
  • uginanie ramion,
  • wyprost ramion (wyciskanie francuskie)

Oprócz tego podczas zajęć wykonuje się także ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha jak na przykład deska (plank). Ważne, by na treningu body Pump wykonywane były w większości ćwiczenia wielostawowe (angażujące wiele partii mięśniowych), które poprawiają wytrzymałość mięśni. Ilość i rodzaj ćwiczeń zależy od inwencji instruktora.

Jakie efekty dają zajęcia Pump?

Ćwiczenia body Pump pozwalają nie tylko spalić nadmiar tkanki tłuszczowej, ale przede wszystkim uzyskać efekt uwidocznienia mięśni. Podczas jednej godziny zajęć Pump jesteśmy w stanie spalić nawet 600 kcal. Efekty takich treningów są dość szybko widoczne, ze względu na całościowe i uniwersalne podejście. Dzięki ćwiczeniom Pump można bardzo szybko poprawić kondycję oraz wytrzymałość mięśni i podatność na obciążenia. Właściwie z treningu na trening można zaobserwować różnicę w możliwościach naszego organizmu.

Ze względu na stosunkowo niewielkie obciążenia i dużą ilość powtórzeń, podczas zajęć Pump nie uzyskamy nadmiernych przyrostów, jednak uda nam się podkreślić mięśnie i uzyskać ładnie wyrzeźbioną sylwetkę. Dynamiczny ruch pozwoli spalić nadmiar kalorii, dzięki czemu prościej będzie nam uzyskać efekty odchudzania. W ten sposób przyspieszymy również nasz metabolizm, co pozwoli łatwo osiągnąć kolejne sukcesy. Dodatkowo, ruszając się w rytm energicznej muzyki poprawi się także nasze samopoczucie oraz wzrośnie poziom ogólnej energii. To wpływa pozytywnie na naszą motywację i nastraja nas dobrze do dalszych ćwiczeń.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]