Kontakt z redakcją:

Dawid Brzeziński
[email protected]
tel. 796 521 531

Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
lub https://premiumeo.pl

Właścicielem portalu ślubnego
menmeet.pl jest:
F.H.U. Dawid Brzeziński
ul. Lubuska 4/57
40-219 Katowice

Jak napisać ofertę handlową, która konwertuje?

Oferty handlowe to niebagatelne narzędzia marketingu, są one zaproszeniem do zawarcia umowy i mogą być bezpośrednią przesłanką finalizacji transakcji. Jeżeli chcesz stworzyć dokument, który będzie twoją wizytówką, a zarówno instrumentem marketingowym, dowiedz się jak napisać ofertę handlową. Lektura tego artykułu pomoże Ci w tym, aby nie była ona kolejną ulotką reklamową.

Czym jest oferta handlowa? 

Prawdę mówiąc, nie jest łatwo zdefiniować pojęcie oferty handlowej, ponieważ kodeks cywilny określa jednoznacznie, że jest to dokument wiążący, aczkolwiek istnieją od tego odstępstwa. Jednym z nich jest oferta handlowa w rozumieniu zaproszenia do zawarcia umowy, propozycji rozpoczęcia współpracy. Jako ofertę handlową można traktować również katalog ofertowy bądź właściwie opracowany cennik.

Oferta handlowa to niewiążący prawnie dokument, zawierający elementy właściwe standardowej ofercie określonej w kodeksie cywilnym, która ma następujące właściwości:

  • jest zaproszeniem do zawarcia umowy;
  • zawiera informacje o firmie i jej działalności tudzież asortymencie;
  • zachęca do podjęcia współpracy;
  • określa warunki przyszłej umowy.

Oferty handlowe można spotkać pod różną postacią, czasami nawet nie zwracamy na nie uwagi i nie zastanawiamy się nad tym, że właśnie z nich skorzystaliśmy np. sklepowa półka.

Banner reklamowy czy kartka z ceną i rokiem produkcji za szybą samochodu także mają znamiona ofert handlowych, jednakże nie o takich ofertach będzie mowa w tym artykule.

O tym, jakie elementy musi ona zawierać i jak napisać ofertę handlową, która nie będzie broszurą reklamową, przeczytasz poniżej.

Jak napisać ofertę handlową zachowując właściwą strukturę? 

Budowa propozycji handlowej uzależniona jest od branży, dla której będzie ona adaptowana. Kolejność poszczególnych elementów pomiędzy tytułem a wezwaniem do działania może się nieco zmienić. Niemniej przedstawia się ona jak poniżej.

  • tytuł – newralgiczna część oferty, szczególnie z tego powodu, że obecnie większość propozycji przesyłana jest w formie e-maili, więc widoczny będzie jako pierwszy. Musi on zaciekawić, zaintrygować a może nawet zszokować (oczywiście z zachowaniem umiaru). Zastosowanie pewnych technik może uatrakcyjnić tytuł np. „to rozwiązanie Twojego problemu” itp.;
  • nagłówek – w nim to należy ukazać najważniejsze, konkretne korzyści dla klienta, niech zobaczy, co może zyskać. Powinna tam być zawarta obietnica rozwiązania problemu pod warunkiem przeczytania oferty. Można wykorzystać liczby, ceny itp. Nawiąż w nim do fachowej wiedzy, pokaż istotę problemu. Nie zaszkodzi umieścić w nagłówku jakiejś krótkiej historii, która będzie niedopowiedziana;
  • zdefiniowanie problemu – dzięki wcześniejszemu stworzeniu person (grupy docelowej) i zapoznaniu się z ich potrzebami (jawne i głębokie) możemy dowiedzieć się, z jakimi problemami borykają się nasi klienci. Korzystając z tej wiedzy, w ofercie można wspomnieć o tym, że mamy świadomość, w jakiej sytuacji może znajdować się klient. Taki zabieg na pewno wpłynie na autentyczność przekazu oferty;
  • rozwiązanie – przekonaj klienta o tym, że Twój produkt lub usługa jest najlepszym sposobem na jego problemy. Można opisać historię powstania danego towaru i włożonej w niego pracy (opowieść drogi), podać szczegóły świadczonych usług lub wytłumaczyć, w jaki sposób dany produkt może pomóc klientowi osiągnąć jego cel;
  • właściwa oferta – na tym etapie przedstawiasz największe zalety swojej oferty i dodatkowe korzyści, umieszczasz cenę bądź przedział cenowy, możesz rozwinąć tę część oferty, stosując dodatkowe nagłówki i dzieląc tekst na akapity, aby był czytelny i przejrzysty;
  • perswazja – element oferty, w którym rozwiewamy zaistniałe we wcześniejszym etapie wątpliwości, stosując różne techniki takie jak np. społeczny dowód słuszności: „już X osób kupiło nasz produkt” bądź metody perswazyjne takie jak np. reguła niedostępności „kontaktuję się tylko z najlepszymi, normalnie nigdzie by pan tego nie znalazł, ale dla pana robię wyjątek, ponieważ…”;
  • wezwanie do działania – CTA (call to action) – finalny, ale bardzo ważny moment, teraz należy wyraźnie wskazać klientowi, czego od niego oczekujemy, jedno wezwanie do akcji jest w zupełności wystarczające, stosując mocny czasownik np. „zadzwoń”, „napisz do nas”, „kup teraz”. Oczywiście w tym momencie także można stosować różne techniki np. „kup dzisiaj, a dostaniesz…”, „kup dwa, a otrzymasz…”.

Więcej informacji na temat skutecznego call to action znajdziesz na blogu agencji Content Writer.

Powyższy wzór nie jest jedynym szablonem, który pokazuje, jak napisać ofertę handlową. Ponadto schemat ten można modyfikować w zależności od branży i asortymentu, do których będziemy adaptować ofertę.

Reasumując – jak napisać ofertę handlową? 

Przygotowanie propozycji handlowej jest dosyć wymagającym przedsięwzięciem. Priorytetowe zadanie copywritera to określenie odbiorcy, czyli stworzenie persony, do której będziemy kierować nasze zaproszenie do zawarcia umowy. Kluczową rolę w przygotowaniu oferty odgrywa język korzyści i zasady perswazji. Natomiast artykuł ten pokazał jeden ze sposobów na to, jak napisać ofertę handlową.