Handel e-commerce może przynieść przedsiębiorcy znakomite dochody, stanowi też niezwykle rozwojową gałąź gospodarki, która systematycznie zyskuje na znaczeniu. Aby jednak zaistnieć na tym wymagającym i nastawionym na innowacje rynku, konieczna jest ciągła, przemyślana inwestycja w reklamę. Jednym z lepszych sposobów na stymulację sprzedaży i zwiększenie rozpoznawalności marki są reklamy Google Ads. Jak korzystać z Google Ads, by marka mogła zarabiać od pierwszych dni swojego istnienia?
Jak zwiększyć zyski sklepu internetowego dzięki kampanii Google Ads?
Handel e-commerce może przynieść przedsiębiorcy znakomite dochody, stanowi też niezwykle rozwojową gałąź gospodarki, która systematycznie zyskuje na znaczeniu. Aby jednak zaistnieć na tym wymagającym i nastawionym na innowacje rynku, konieczna jest ciągła, przemyślana inwestycja w reklamę. Jednym z lepszych sposobów na stymulację sprzedaży i zwiększenie rozpoznawalności marki są reklamy Google Ads. Jak korzystać z Google Ads, by marka mogła zarabiać od pierwszych dni swojego istnienia?
Kampanie reklamowe Google Ads dla e-commerce
Czy myślisz czasem o tym, w jaki sposób większość osób szuka potrzebnych im produktów lub usług? Zgadza się, największym zaufaniem cieszy się wyszukiwarka Google, która dzięki przemyślanemu algorytmowi udziela zwykle najbardziej trafnych odpowiedzi na zadane pytania. Jeśli prowadzisz stronę firmową lub sklep internetowy, masz dwie możliwości, aby zaistnieć w wyszukiwarce Google. Pierwszym sposobem jest pozycjonowanie strony, tak aby link do niej pojawił się w wynikach organicznych wyszukiwarki. To skuteczne metoda, by zaistnieć w Google wśród użytkowników, którzy używają określonych słów kluczowych celem dotarcia do konkretnej oferty. Wadą tej metody jest stosunkowo długi czas oczekiwania na efekty, zwłaszcza w przypadku bardzo konkurencyjnych fraz. Drugą metodą, która przynosi natychmiastowy efekt, są kampanie Google Ads (dawniej Google AdWords), składające się zwykle z reklamy tekstowej Google oraz reklamy graficznej w sieci partnerskiej.
Kampanie produktowe Google Ads – czy warto?
Prowadzenie kampanii Google dla sklepu internetowego powinno łączyć w sobie zarówno wykorzystanie reklamy tekstowej, graficznej (poprzez Google Display, elastyczne reklamy banerowe), jak i platformy Google Zakupy. Z pewnością zauważasz, że od kilku już lat w sieci wyszukiwania Google, a konkretnie nad wynikami organicznymi, pojawiają się obrazkowe grupy reklam, które kierują do konkretnych produktów z różnych sklepów (czasem też do aukcji na portalach typu Allegro). Jeśli masz sklep internetowy, postaw na ten typ kampanii, gdyż to właśnie reklamy produktowe będą najskuteczniej stymulować sprzedaż – i to już od pierwszych dni po ich uruchomieniu! Abyś mógł w pełni wykorzystać potencjał tej nowoczesnej, sprzedażowej kampanii Ads, musisz wpierw dowiedzieć się, czym jest Google Merchant Center.
Czym jest Google Merchant Center?
Dzięki usłudze Google pod nazwą Google Merchant Center możesz zsynchronizować ofertę swojego sklepu z Google Shopping, czyli platformą zakupową, którą oferuje system Google. Aby móc wykorzystać potencjał reklam Google w ramach Google Shopping, wpierw musisz przygotować specjalny feed produktowy, który będzie zawierał szczegółowe informacje o ofercie Twojego sklepu. Profesjonalnie sporządzony plik produktowy jest kluczem do sukcesu dobrze zoptymalizowanej kampanii.
Miej na uwadze, że w odróżnieniu od reklamy tekstowej Google Ads, reklamy produktowe mogą zacząć wyświetlać się nawet w kilkadziesiąt godzin po ich uruchomieniu i opłaceniu. Dzieje się tak dlatego, że w ramach tej usługi Google Ads system musi wpierw przetworzyć Twój feed produktowy. Jeżeli będzie on prawidłowo przesłany, najprawdopodobniej już po maksymalnie 72h zauważysz, że Twoje reklamy wyświetlają się w Google Zakupy.
Rodzaje reklamy Google – czym się różnią?
Do najważniejszych typów kampanii Google zaliczamy:
Google Ads Search – tekstowa reklama Google
Forma reklamowa najbliższa efektom pozycjonowania. Link do strony sklepu, który wraz z opisem i przekazem call to action jest wyświetlany jako część SERP-ów, czyli wyników wyszukiwania.
Elastyczne reklamy displayowe w sieci partnerów reklamowych Google
Ten typ kampanii wyświetla reklamy u partnerów Google. Status Google Ads Partner ma wiele uznanych portali internetowych oraz aplikacji mobilnych. Google Ads wyświetla reklamy, które są automatycznie dopasowane do miejsca reklamowego i tworzone w oparciu o przesłane przez Ciebie treści i elementy.
Reklamy wideo na YouTube – wizerunkowy cel kampanii
Dzięki reklamom Google możesz docierać do potencjalnych klientów poprzez wideo, które emitowane jest pomiędzy oglądanymi przez użytkowników filmami. Treść reklamy wideo może być pomijalna lub niepomijalna, to Ty decydujesz jaką reklamę Ads na YouTube zobaczą Twoi odbiorcy. Kampania wideo to idealny sposób na zwiększenie rozpoznawalności marki.
Zakupy Google – oferta reklamy Google dla sklepów online
Skuteczna reklama w wyszukiwarce i zakładce Google Shopping to okazja na wypromowanie oferty, jak i poszczególnych produktów. Poprzez kampanie produktowe Google Ads docierasz do osób zainteresowanych określonymi towarami po preferencyjnych cenach.
Co jest niezbędne do rozpoczęcia kampanii w sieci reklamowej Google?
Swoją przygodę z Google Ads warto zacząć od założenia GMaila, następnie konta Google Ads i podpięcia pod stronę internetową sklepu statystyk Google Analytics. Chodzi o to, aby od samego początku, tworząc kampanie Google, mieć dostęp do danych o ich skuteczności. Dzięki temu bieżąca optymalizacja kampanii i dostosowywanie cen reklam PPC Google Ads będzie dziecinnie proste.
Konto Google Ads jest bardzo intuicyjne w obsłudze, choć pierwsza kampania Google wymaga poświęcenia na nią nieco więcej czasu. Jeszcze kilka lat temu pierwsza kampania AdWords koncentrowała się wokół wyników wyszukiwania. Dziś coraz więcej sprzedawców od razu decyduje się na kampanię Performance Max, czyli złożoną promocję marki, uwzględniającą reklamy tekstowe, reklamy wideo oraz graficzne w sieci partnerów Google.
Dobór słów kluczowych w systemie Google Ads
Aby wyświetlać reklamy Google tym użytkownikom, którzy mogą być zainteresowani daną ofertą, niezbędne jest właściwe dobranie słów kluczowych. W kampanii Google Ads (dawniej: kampanii AdWords) masz możliwość szczegółowego zarządzania dopasowaniem użytych słów kluczowych. Google Ads daje Ci m.in. opcję ścisłego dopasowania fraz, możliwość dopasowania przybliżonego oraz formy pośrednie: w tym dopasowanie do wyrażenia oraz dopasowanie wykluczające. Aby prowadzić skuteczne kampanie Google, warto na bieżąco monitorować, z jakich słów kluczowych korzystają Twoi odwiedzający. Może się okazać, że część odbiorców trafia na ofertę Twojej marki ze sponsorowanych wyników wyszukiwania Google, po czym natychmiast opuszcza stronę, powodując zwiększenie współczynnika odrzuceń. Sprawdź, jakie słowa kluczowe generują tego rodzaju negatywne efekty kampanii Google i zastosuj dopasowanie wykluczające, by trafiać do potencjalnych klientów, których odwiedziny jak najczęściej kończą się konwersją.
Kierowanie reklam Google a optymalizacja kampanii Google
Kampanie Google Ads pozwalają Ci na precyzyjne kierowanie reklam Google do wybranych grup użytkowników. Możesz optymalizować swoje kampanie poprzez targetowanie z wykorzystaniem np. danych demograficznych czy zainteresowań. To ważne, jeśli Twoja marka kieruje produkty do wąskiej grupy odbiorców docelowych. Dzięki Google Ads możesz ustawić kampanię, która będzie wyświetlana jedynie na wybranym obszarze. Lokalna kampania Google to idealny wybór dla Twojej marki, jeśli sprzedaż odbywa się stacjonarnie.
Agencja Google Ads czy samodzielne ustawianie kampanii?
Zastanawiasz się, czy Twojej marce potrzebny jest specjalista Google Ads? Jeśli nachodzą Cię wątpliwości, czy Twoja kampania jest dobre zoptymalizowana lub osiąga maksimum swoich możliwości, prawdopodobnie to znak, że pomoc agencji interaktywnej bardzo Ci się przyda. Jak agencja Google Ads może wesprzeć działania marketingowe wokół Twojej marki? Oto przykłady, w jaki sposób eksperci mogą pomóc w obsłudze kampanii Google:
- dopasowanie typu reklamy do specyfiki działalności, klienta docelowego, oczekiwań zleceniodawcy
- optymalizacja ustawienia reklam Google celem zmniejszenia kosztu za kliknięcia i poprawy konwersji
- sprawdzenie, które usługi Google Ads generują najlepszą konwersję, a które przysparzają firmie kosztów
- prześledzenie, jak reklamy klienta wyświetlają się na stronach partnerów Google i czy nie wymagają uzupełnienia ich o dodatkowe elementy
- stworzenie nowych kampanii, które wykorzystają najskuteczniejsze dla branży klienta formy reklamy.
Co może dla Ciebie osiągnąć kampania Google Ads?
Reklamy Google Ads (kiedyś Google AdWords) przynoszą przedsiębiorcom na całym świecie wielomilionowe zyski i stanowią współcześnie lwią część działań marketingowych podejmowanych przez globalne marki. Odbiorcą reklam Google jest niemal każdy użytkownik Internetu w Polsce, ponieważ to właśnie ta wyszukiwarka zdobyła w naszym kraju ponad 90 proc. rynku. Wykorzystaj skuteczne działania Google Ads dla potrzeb swojej marki, zaistniej na stronach partnerów reklamowych Google i zwiększ swoje zasięgi na niespotykaną dotąd skalę.