Zastanawiasz się czy zlecenie pozycjonowania strony agencji reklamowej to dobry pomysł? Poznaj plusy takiego rozwiązania.
Kilka elementów składa się na pozycjonowanie strony. Trzeba pamiętać, że jest to dosyć skomplikowane, dlatego jeżeli nie ma się odpowiedniego doświadczenia, to lepiej zlecić to agencji.
Jak pozycjonować stronę?
Agencja reklamowa specjalizująca się w pozycjonowaniu z pewnością wykona to zadanie lepiej. Kwestia kosztów i zysków z pozycjonowania jest podstawowym zagadnieniem dotyczącym samodzielnego pozycjonowania. Można w ten sposób oszczędzić trochę pieniędzy, ponieważ zatrudnienie kogoś z zewnątrz jest dosyć kosztowne. Audyt SEO, dobór słów kluczowych, analiza pozycji w Google oraz link building to podstawowe aspekty, na które trzeba zwrócić uwagę, jeżeli zabieramy się do pozycjonowania. Jeśli zamierzasz pozycjonować strony samemu, to powinieneś jak najszybciej zabrać się do studiowania tych tematów. W pierwszej kolejności należy wypisać sobie frazy lub słowa kluczowe, po których uważasz, że internauci odwiedzają twoją witrynę. Można to potraktować jako test swoich obecnych umiejętności SEO, który pozwoli lepiej zrozumieć potrzeby i zachowania klientów.
Ile kosztuje profesjonalne pozycjonowanie strony?
Oczywiście profesjonalne agencje reklamowe korzystają z drogich narzędzi, ale na początku nie są one potrzebne. Trzeba się też nastawić na to, że efekty osób początkujących z pewnością będą słabsze niż profesjonalistów, którzy związani są z tą branżą wiele lat. Niektóre działania mogą nawet zaszkodzić stronie, dlatego trzeba zachować szczególną ostrożność i myśleć nad każdym ruchem. Trzeba również pamiętać, że nie wszystkie pozycjonerskie działania można wykonać w pełni darmowo. Czasami niezbędne jest wykupienie licencji na określone oprogramowanie lub wykupienie domen na zaplecze SEO. Koszt pozycjonowania strony zależy od konkurencyjności branży oraz zakresu działań. Zazwyczaj jednak oscyluje to w granicach 1000 – 3000 zł miesięcznie. Może się to wydawać bardzo dużo, ale warto mieć na uwadze, że dobrze pozycjonowane strony potrafią zarobić nawet kilkadziesiąt razy tyle.
Na czym polega pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie to czynności, które pozwalają zwiększyć widoczność stron internetowych w wyszukiwarce. Potencjalni odbiorcy mogą dzięki temu łatwiej je odnaleźć, a to zwiększa znacząco ruch na stronie. Jest to z pewien sposób kluczowa usługa dla funkcjonowania przedsiębiorstwa. Sklep internetowy bez odpowiedniej promocji w wyszukiwarce nie jest w ogóle rentowny. Zaawansowane algorytmy Google ustalają kolejność stron wyszukiwanych przez internautów. Przeliczanych jest nawet kilkaset czynników rankingowych, które są następnie analizowane przez algorytmy. To właśnie te czynniki mają główny wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce.