Kontakt z redakcją:

Dawid Brzeziński
[email protected]
tel. 796 521 531

Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
lub https://premiumeo.pl

Właścicielem portalu ślubnego
menmeet.pl jest:
F.H.U. Dawid Brzeziński
ul. Lubuska 4/57
40-219 Katowice

Jak zaprojektować sklep, który sprzedaje? Złote zasady marketingu stacjonarnego

Dobre podstawy sukcesu finansowego sklepu mogą zostać stworzone już na etapie projektowania jego przestrzeni. Przemyślany projekt, który uwzględnia najważniejsze potrzeby, a także typowe zachowania klienta, to klucz do stworzenia dobrze prosperującego punktu handlowego. O czym należy pamiętać na etapie planowania jego wnętrza?

Strategiczne zagospodarowanie małych przestrzeni

Na samym początku planowania projektu warto zastanowić się nad tym, jaką powierzchnią dysponujemy oraz jakie kategorie asortymentu będziemy sprzedawać. Od tego zależeć będzie sposób zagospodarowania oraz ekspozycja poszczególnych towarów. W sklepach o małej lub średniej powierzchni najlepiej sprawdzi się układ rzędowy. Często widzimy tego typu przestrzeń w marketach, księgarniach czy drogeriach.

Regały ustawione w rzędach zapewniają płynny przepływ ruchu oraz pozwalają na wyposażenie nie tylko centrum danego pomieszczenia, lecz również jego ścian oraz narożników. Innym rodzajem projektu będzie układ pętlowy stosowany w przypadku wyjątkowo małych powierzchni, w których każdy metr kwadratowy jest na wagę złota. Najczęściej widzimy takie rozmieszczenie w przypadku niewielkich sklepów spożywczych czy saloników prasowych. Stworzona w sklepie pętla niezwykle silnie oddziałuje na zachowania klienta – sprzedawca ma zatem możliwość zdecydowania, co w której kolejności zobaczy klient. Jest to dobre narzędzie do optymalizacji sprzedaży np. produktów promocyjnych.

Projekt dużych przestrzeni – kiedy liczy się wizja

Do wielkich przestrzeni zastosujemy układ nastawiony na nieograniczony przepływ ruchu, znany przede wszystkim z dużych butików, sklepów obuwniczych oraz domów handlowych. W tego typu lokalach liczy się przede wszystkim efektowna ekspozycja wystawianego towaru oraz kreatywność w aranżacji. Ze względu na bardzo dużą powierzchnię do zagospodarowania sprzedający ma dowolność w ustawieniu wyposażenia sklepu. W tego typu punktach handlowych zdecydowanie rekomenduje się zatrudnienie wykwalifikowanego specjalisty, który stworzy projekt odzwierciedlający daną markę oraz zapewni idealną ekspozycję.

Aranżacja sklepu jako forma informacji

Projektowanie wnętrz sklepowych jest wymagającym przedsięwzięciem, ponieważ ukończona przestrzeń dostarcza klientom niewerbalną informację na temat marki oraz jakości towarów. Z tego względu szczególną rolę w przestrzeni handlowej gra wyposażenie. Niestety meble w sklepie bardzo często nie spełniają swojej funkcji, nie zapewniając należytej ekspozycji wystawianym towarom. Pamiętajmy, że wyposażenie musi być dostosowane do potrzeb odwiedzających sklep klientów (inne meble będą potrzebne do sklepu z zabawkami a inne w sklepie z ekskluzywną galanterią). Również istotna jest jakość użytych materiałów oraz ich kolorystyka – to one w dużej mierze kreują doświadczenia kupującego. Z tego względu wyposażenie powinno być dobrej jakości, a ponadto odnosić się do prezentowanych przez firmę wartości (przykładowo: surowe, drewniane meble są dobrym wyposażeniem dla sklepów promujących ekologiczny tryb życia).

[Głosów: 2   Average: 5/5]