Kontakt z redakcją:

Dawid Brzeziński
[email protected]
tel. 796 521 531

Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
lub https://premiumeo.pl

Właścicielem portalu ślubnego
menmeet.pl jest:
F.H.U. Dawid Brzeziński
ul. Lubuska 4/57
40-219 Katowice

Reklama w mediach społecznościowych jako element firmowej strategii marketingowej

Reklama w mediach społecznościowych to istotny element strategii marketingowych, prowadzonych przez wiele współczesnych firm. Tradycyjne formy reklamy nie zdają już egzaminu, a przynajmniej nie w porównaniu ze skuteczną promocją w sieci. Wynika to z faktu, że media społecznościowe stały się ogólnodostępnym narzędziem komunikacji. Tym samym, przedsiębiorcy mogą je wykorzystywać do pozyskiwania nowych klientów oraz do podtrzymywania relacji ze stałymi. Social media służą przede wszystkim ekspozycji marki.

Social media, sprzyjające reklamie

Wszelkie strategie marketingowe, przeprowadzane w obszarze mediów społecznościowych, skupiają się zazwyczaj na Instagramie i Facebooku. Za pośrednictwem portalu od Zuckerberga, można stworzyć firmowy fanpage, a na następnie udostępniać na nim różne treści, związane z danym przedsiębiorstwem. Część twórców komunikatów reklamowych na początku decyduje się na zasięg, pozyskiwany tylko i wyłącznie w sposób organiczny. Jednak szybko jego wyniki okazują się być niezadowalające. Dlatego coraz częściej wybierana jest możliwość promowania postów.

Reklama wg Artura Jabłońskiego

Cały proces, tworzenia postów sponsorowanych, doskonale opisuje Artur Jabłoński w swojej książce pt. Skuteczna reklama na Facebooku. Z publikacji wynika ile kosztuje reklama, a właściwie, że na ostateczną kwotę skupia się wiele czynników. Istnieją dwie zasadnicze metody promowania postów. Pierwszą z nich wykonuje się z poziomu fanpage’a za pośrednictwem przycisku „Promuj post”. Jednak ma ona bardzo okrojony zakres opcji. Dlatego reklama może być mało efektowana dla szerszego grona odbiorców. Z tego powodu powinno korzystać się z metody numer dwa, jaką jest promowanie postów za pośrednictwem menadżera reklam. Oferuje on znacznie więcej zaawansowanych opcji. Pozwala m.in. na skonkretyzowanie grupy docelowej, na której dotarciu najbardziej nam zależy.

Poza tym, planując reklamę warto zadbać o jej wizualną stronę, gdyż to ona przyciąga w pierwszej kolejności uwagę klientów. Najrozsądniej zaprojektować ją samemu. Gdy grafika jest już gotowa, wówczas można przystąpić do tworzenia tekstuBezdyskusyjnie jego merytoryczna część jest bardzo istotna, ale poza tym warto skupić się także na wizualnym wydźwięku całego tekstu. Niestety, na ten moment Facebook udostępnia ku temu mocno ograniczone możliwości. W wyniku czego pozostaje stosowanie emotikonów (chociaż z nimi należy postępować ostrożnie, ważne aby pasowały do treści). Akapity powinny być krótkie, tak samo całe zdania, a słowa proste, wręcz potoczne. Język powinien być dopasowany do grupy docelowej. Ceniona jest bezpośredniość oraz konkrety.