Kontakt z redakcją:

Dawid Brzeziński
[email protected]
tel. 796 521 531

Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
lub https://premiumeo.pl

Właścicielem portalu ślubnego
menmeet.pl jest:
F.H.U. Dawid Brzeziński
ul. Lubuska 4/57
40-219 Katowice

Działania off-site SEO – co obejmują?

SEO obejmuje wiele różnych działań prowadzonych zarówno na pozycjonowanej stronie (on-site SEO), jak i poza nią (off-site SEO). Obie te kategorie są równie ważne, choć obejmują zupełnie inne czynności. Dowiedz się, co wchodzi w skład off-site SEO.

Czym jest off-site SEO?

Na widoczność strony i zwiększenie na niej liczby odwiedzin wpływa wiele czynników. Wśród kwestii branych pod uwagę znajdują się zarówno kwestie związane z budową i działaniem samej strony, jak i czynniki zewnętrzne. Off-site SEO oznacza pozycjonowanie strony przy użyciu działań prowadzonych poza witryną. Co wchodzi w ich skład?

Link building

Linkowanie zewnętrzne to jeden z głównych elementów off-site SEO.
Link building polega na pozyskiwaniu wartościowych odnośników prowadzących do strony. Obecnie bardzo ważna jest jakość witryn, z których kierowany jest ruch. Ich ilość ma mniejsze znaczenie.

Jak pozyskiwać odnośniki? Link building może być realizowany na przykład poprzez publikowanie gościnnych wpisów na blogach. Dodatkowo pomaga to budować wizerunek eksperta w branży. Dobrym pomysłem może być też wykorzystanie sposobów na zachęcenie użytkowników do samodzielnego dzielenia się linkiem do strony (np. programów afiliacyjnych, konkursów itp.). Ponadto odnośniki do strony mogą się znajdować np. w komentarzach czy na forach.

Najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie zarówno odnośników z atrybutem dofollow, jak i nofollow – pozwala to osiągnąć bardziej naturalną strukturę linkowania. Warto też zwrócić uwagę na anchory, czyli fragmenty tekstu, w których znajdują się linki – powinny one zawierać słowa kluczowe.

Optymalizacja wizytówki Google

Zoptymalizowana wizytówka Google to sposób na uzyskanie większej widoczności na urządzeniach mobilnych i wykorzystanie geolokalizacji. To właśnie dzięki niej wyszukiwarka pokazuje biznesy znajdujące się w pobliżu użytkownika. Dlatego zdecydowanie warto uzupełnić wszystkie informacje w wizytówce Twojej firmy. Jest to działanie zwiększające widoczność witryny i wiarygodność przedsiębiorstwa.

Działalność w mediach społecznościowych

Do działań off-site można zaliczyć również media społecznościowe. Co prawda za umieszczanymi w nich linkami nie podążają roboty Google (są to linki nofollow), ale za to zwiększają one tzw. ruch organiczny na stronie, co jest niezwykle ważne. Dzięki social mediom można też dotrzeć do nowych klientów i skuteczniej budować wizerunek firmy. Dlatego z pewnością nie warto zapominać o tych kanałach.

Off-site SEO – wystrzegaj się tych błędów

Wymienione powyżej techniki to tylko najpopularniejsze sposoby na off-site SEO. Warto przy tym pamiętać o kilku zasadach, aby wystrzegać się kosztownych błędów. Są to na przykład:

  • brak wizytówki Google lub jej niedostateczna optymalizacja,
  • stawianie na ilość linków zewnętrznych, a nie na ich jakość,
  • bazowanie tylko na linkach dofollow.

Ważne również, aby zachować balans pomiędzy działaniami on-site i off-site oraz prowadzić je konsekwentnie i systematycznie.