Wynajem magazynów samoobsługowych to jedna z usług, które w przeciągu ostatnich kilku lat mocno zyskały na popularności w dużych miastach, w tym we Wrocławiu. Co warto wiedzieć na jej temat i czym się kierować przy wyborze magazynu?
Czym są magazyny samoobsługowe?
Magazyny samoobsługowe, określane również mianem mini przechowalni, to boksy o powierzchni od 1 m kw. do ponad 20 m kw. znajdujące się w większych obiektach przystosowanych do świadczenia usługi najmu. Obiekty tego typu są wyposażone w różne systemy bezpieczeństwa oraz udogodnienia dla klientów w postaci m.in. wózków koszowych lub paletowych. Nawiązując współpracę z odpowiednią firmą, klient zyskuje nieograniczony dostęp do magazynu – oczywiście pod warunkiem wywiązywania się z warunków umowy. Magazyn samoobsługowy często traktowany jest jako alternatywa dla tradycyjnego magazynu, niemniej warto pamiętać, że są to usługi skierowane do zupełnie innych odbiorców.
Wynajem magazynów samoobsługowych we Wrocławiu – co i jak?
Wielkość boksu adekwatna do konkretnych potrzeb oraz jego lokalizacja to kluczowe przesłanki, jakie powinna mieć na względzie każda osoba prywatna czy firma mająca w planach magazyn do wynajęcia. Wrocław i ogólnie cały Dolny Śląsk to jeden z największych w Polsce rynków magazynowych, gdzie usługa najmu mini przechowalni rozwija się w bardzo dynamicznym tempie. Procedury związane z wynajęciem takiego magazynu nie są skomplikowane. Trzeba mieć przy tym na uwadze m.in. minimalny okres najmu obowiązujący u danego usługodawcy, np. w Kangu Self Storage wynosi on 14 dni. Na początek warto porównać oferty poszczególnych firm pod kątem zawartości i ceny. Z reguły nie ma konieczności rezerwowania boksu wcześniej – jeśli wybrana powierzchnia jest wolna, można wynająć ją do ręki. Podpisując umowę, należy mieć na względzie kilka istotnych kwestii takich jak m.in. okres wypowiedzenia czy wykaz rzeczy, których w magazynach przechowywać nie wolno. We Wrocławiu średnia opłata za wynajęcie na miesiąc boksu o powierzchni 1 m kw. wynosi ok. 100 zł netto.