Kontakt z redakcją:

Dawid Brzeziński
[email protected]
tel. 796 521 531

Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
lub https://premiumeo.pl

Właścicielem portalu ślubnego
menmeet.pl jest:
F.H.U. Dawid Brzeziński
ul. Lubuska 4/57
40-219 Katowice

Co to jest EdgeRank?

Osoby, które prowadzą firmowe profile w mediach społecznościowych, doskonale wiedzą, jak ważne zadanie pełnią tam algorytmy. Jednak co tak naprawdę kryje się pod tym słowem? Czy to tylko puste określenie na coś, czego nikt do końca nie rozumie? Czym jest EdgeRank?

Czym jest EdgeRank?

Chociaż podczas rozmowy z żadnym pracownikiem Facebooka nie usłyszysz tej nazwy, wszyscy rozumieją, o co w tym chodzi. EdgeRank nie jest oficjalnym określeniem. Pomimo to mówiąc o nim specjaliście od reklam na Facebooku czy też bardziej zaawansowanym użytkownikom, każdy z nich będzie wiedział, iż chodzi o grupę mechanizmów, które są odpowiedzialne za popularność postów na Facebooku, ich widoczność i umiejscowienie w newsfeedzie. Od czego zależy więc, co widzisz na swoim Facebooku?

Nikt nie zrozumie tego algorytmu

Niestety marketerzy, choć starają się zrozumieć algorytm Facebooka, nie mają szans, by całkowicie go rozgryźć. Problem jest dokładnie taki sam, jak w przypadku Google – algorytm jest zmieniany, a zasady nieznane. Na jakiej zasadzie zatem możemy określić, co jest pozytywnym, a co negatywnym działaniem dla naszej strony firmowej? Facebook nie zdradza swoich tajemnic i bardzo uważnie ich strzeże, a jednak daje użytkownikom informacje, które mają na celu pomóc im w zrozumieniu, co zrobić, by być bardziej widocznym.

Trzy zmienne w EdgeRank

W jaki sposób EdgeRank decyduje o tym, które treści należy wyświetlić w newsfeedzie, a o których należy zapomnieć? To zależne jest od wielu czynników, które nie są znane zwykłym śmiertelnikom. A jednak wiemy o trzech zmiennych, które są przypisane do treści publikowanych na Facebooku:

  • Affinity – powiązanie z odbiorcą. To można określić także jako „zażyłość” pomiędzy publikującym a odbierającym. Im częściej wyświetlasz czyjeś treści, im bardziej się w nie angażujesz, tym większa szansa, że zobaczysz je na swoim feedzie.
  • Weight – waga treści, a zatem to, co sam Facebook lubi najbardziej. Uwielbia treści angażujące, takie jak live czy video. Nie przepada zaś za linkami wyprowadzającymi użytkownika z portalu.
  • Time Decay – czas, który upłynął od publikacji. Im post jest starszy, tym mniejsza szansa, że go zobaczysz.

Pamiętaj jednak, że algorytmy Facebooka to skomplikowany mechanizm, którego – tak do końca – nie da się rozgryźć. Jeśli ciekawi Cię ten temat i chcesz dowiedzieć się więcej, koniecznie zajrzyj na stronę https://adnext.pl/baza-wiedzy/edgerank/.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]