Kontakt z redakcją:

Dawid Brzeziński
[email protected]
tel. 796 521 531

Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
lub https://premiumeo.pl

Właścicielem portalu ślubnego
menmeet.pl jest:
F.H.U. Dawid Brzeziński
ul. Lubuska 4/57
40-219 Katowice

Smaczna dieta na osteoporozę

Diagnoza osteoporozy powinna być impulsem do dużych zmian w życiu. Dzięki nim można wyleczyć chorobę, a także ustrzec się przed jej nawrotami. Jednym z głównych obszarów zmian jest oczywiście dieta. Powinna być ona bogata w produkty z wapniem. Na szczęście swoje posiłki można skomponować tak, aby były nie tylko zdrowe, ale i smaczne.

Zbilansowana i smaczna dieta na osteoporozę

Dieta na osteoporozę może, a nawet powinna być smaczna. W końcu ma ona stanowić naszą codzienność. Produktów bogatych w wapń jest wiele, dlatego każdy człowiek ma szeroki wybór. Z pewnością warto sięgać po produkty mleczne jak śmietany, kefiry, maślanki czy sery. Dużą zawartością wapnia cechują się również ryby. Najlepiej jest postawić na ryby z ośćmi jak sardynki czy szprotki, które są wyjątkowo bogate w ten pierwiastek. Miłośnicy owoców mają do wyboru pomarańcze i mandarynki. Warto także od czasu do czasu zjeść garść suszonych owoców jak figi czy morele. Dużą dawkę wapnia zawierają rośliny strączkowe oraz warzywa, m.in. kapusta, brokuły, fasola, szpinak, pietruszka czy jarmuż. W dietę dobrze jest także włączyć orzechy i nasiona (m.in. słonecznika, chia i dyni) oraz mak, sezam i migdały. Wapń znajduje się również w pewnych przyprawach, wśród których popularne są curry, kurkuma, pieprz czarny, cynamon, kolendra czy kumin. Jak widać, wapń obecny jest w najróżniejszych produktach, przez co łatwo można przygotować smakowite posiłki, nawet w przypadku diety wegetariańskiej czy wegańskiej.

Czy suplementacja wapniem to dobry pomysł?

Głównym źródłem wapnia powinna być dla nas dieta. Stwierdzenie osteoporozy wymaga jednak przyjmowania suplementów, które pozwalają na szybkie uzupełnienie dużych niedoborów. To naturalne i bezpieczne, choć poszczególne preparaty mogą różnić się między sobą jakością. Najlepiej sięgnąć po Calperos. Zawiera on węglan wapnia w formie zjonizowanej, który jest najlepiej przyswajalny przez ludzki organizm. To także najczęściej polecany w Polsce preparat przez lekarzy i specjalistów. Calperos ma formę twardych kapsułek, które należy przyjmować w trakcie posiłków. Dawkowanie najlepiej skonsultować jest z lekarzem. Więcej informacji o produkcie znajduje się na stronie https://calperos.pl/.

Zdrowa dieta to nie wszystko

Aby przywrócić organizmowi odpowiedni poziom wapnia, ważna jest nie tylko dieta. Należy również zrezygnować z używek jak alkohol czy palenie papierosów. Dobrze jest ograniczyć spożycie soli, kolorowych napoi gazowanych, tłuszczów zwierzęcych, słodkości, a także kawy i herbaty. Produkty te przyśpieszają wydalanie wapnia z organizmu lub utrudniają jego wchłanianie. Ważny jest także ruch i ćwiczenia fizyczne, które pomagają wzmacniać kości. Należą do nich ćwiczenia z obciążeniem i ćwiczenia oporowe. Dobrym pomysłem są także regularne spacery. Pozwalają one na zażycie kąpieli słonecznej, dzięki której organizm zaczyna produkować witaminę D. Jest ona niezbędna do właściwego metabolizmu wapnia. Przy okazji należy dbać o odpowiednią wagę ciała. Co ciekawe, na osteoporozę narażone są bardziej osoby szczupłe, których BMI spadło poniżej 20. Oprócz tego bardzo ważne jest to, aby stosować się do indywidualnie sformułowanych wytycznych przez lekarza. W walce z osteoporozą stosuje się przede wszystkim farmakologię, dlatego należy dbać o regularne zażywanie przepisanych leków. Po ustąpieniu objawów celem każdego pacjenta powinna stać się profilaktyka i zdrowy styl życia. Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj: https://calperos.pl/profilaktyka/.

Wapń to pierwiastek niezwykle ważny nie tylko dla kości i zębów. Wpływa on na najróżniejsze procesy zachodzące w organizmie. Jego niedobór naraża więc na osteoporozę, gorsze samopoczucie czy choroby serca. Należy więc zadbać o to, żeby pierwiastek był zawsze obecny w naszej diecie. Zwłaszcza że zapotrzebowanie na wapń rośnie wraz z wiekiem, kiedy to ubytek masy kostnej przyśpiesza. Na szczęście wapń jest składnikiem wielu smacznych i zdrowych produktów. Można także wspomóc się suplementacją.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]