Kontakt z redakcją:

Dawid Brzeziński
[email protected]
tel. 796 521 531

Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
lub https://premiumeo.pl

Właścicielem portalu ślubnego
menmeet.pl jest:
F.H.U. Dawid Brzeziński
ul. Lubuska 4/57
40-219 Katowice

Co stosować przy osteoporozie?

Według statystyk na osteoporozę choruje w Polsce aż 2 mln ludzi, ale można podejrzewać, że liczba ta jest znacznie większa – wiele osób wciąż pozostaje niezdiagnozowanych. Wynika to z braku świadomości społecznej, choć nie tylko. Sama osteoporoza długo przebiega bezobjawowo. Jednocześnie jest to schorzenie w większości przypadków uleczalne. Wymaga ono przestrzegania wytycznych lekarza, a także zmiany stylu życia. I choć najlepiej postawić na profilaktykę, nawet zaawansowane stadium choroby nie powinno być powodem do załamań. W kwestii leczenia osteoporozy można naprawdę wiele zrobić!

Diagnoza osteoporozy – od czego zacząć?

Aby stwierdzić osteoporozę, należy wykonać densytometrię, czyli badanie gęstości kości. Ma ono formę prześwietlenia promieniami Roentgena, trwa zaledwie chwilę i jest bezbolesne. Warto wykonywać je regularnie, zwłaszcza po 50 roku życia, kiedy ryzyko zachorowania jest większe. Na podstawie badania lekarz może zdiagnozować osteoporozę oraz określić kierunek leczenia. Pacjent może się spodziewać recepty na leki, które pobudzają osteoblasty (są odpowiedzialne za tworzenie tkanki kostnej) i hamują osteoklasty (co zapobiega dalszemu ubytkowi kości). Mogą zostać zlecone także inne środki – każdy przypadek wymaga indywidualnego podejścia.

Co stosować w trakcie leczenia?

W walce z osteoporozą stosuje się również tzw. leczenie uzupełniające. Polega ono przede wszystkim na przyjmowaniu preparatów wapnia oraz witaminy D. Wapń to podstawowy budulec naszych kości, którego dzienne spożycie powinno wynosić średnio 1200 mg. Niestety, osteoporoza świadczy o dużych ubytkach tego pierwiastka. Dlatego zachęca się pacjentów do spożywania produktów bogatych w wapń jak nabiał, zielone warzywa, ryby ze szkieletem czy orzechy. Aby jednak szybko przywrócić prawidłowy poziom pierwiastka w organizmie, należy w pierwszej kolejności sięgnąć po odpowiedni suplement. Warto zakupić lek Calperos, który zawiera wapń w formie zjonizowanej – jest ona najlepiej przyswajalna przez ludzki organizm. Producent oferuje suplement z dodatkiem witaminy D3, która ułatwia wchłanianie wapnia. Więcej szczegółów można znaleźć na stronie https://calperos.pl/marka-calperos/calperos-duo/.

Zmiana stylu życia

Walka z osteoporozą to nie tylko przyjmowanie leków i suplementów. Powinno się zmieniać także nawyki żywieniowe oraz zrezygnować z używek. Zabronione jest palenie papierosów, które utrudniają wchłanianie wapnia. Należy również ograniczyć picie alkoholu i kawy. Oba napoje w dużych ilościach będą wypłukiwały wapń wraz z moczem. Niewskazane jest także spożywanie w nadmiarze soli oraz napojów gazowanych zawierających kwas fosforowy. W przypadku dużych dolegliwości bólowych może zostać zalecony masaż czy elektroterapia. Bardzo ważna jest regularna aktywność fizyczna. Przede wszystkim warto postawić na ćwiczenia, które sprzyjają budowie siły mięśniowej oraz poprawiają postawę i ruchomość w stawach. Polecane są także marsze, jazda na rowerze i ostrożne bieganie. Rekomenduje się też praktykowanie jogi. Istnieje wiele opcji, z których tylko jedna jest zła – brak ruchu. Aktywność fizyczna sprawia, że proces odbudowy kości przebiega szybciej, układ kostny staje się elastyczniejszy, a mocniejsze mięśnie stanowią „poduszkę powietrzną” dla naszych kości w razie upadków i urazów. Pozwalają one także na utrzymanie prawidłowej postawy ciała.

Osteoporoza, choć jest najczęściej diagnozowana w zaawansowanym stopniu, wciąż daje nadzieję na wyleczenie. Zwłaszcza, że można z nią walczyć na wiele sposób, nie tylko poprzez przyjmowanie zaleconych lekarstw. Warto sięgnąć także po suplementy wapnia (najlepiej marki Calperos – więcej informacji można znaleźć na stronie https://calperos.pl) oraz wprowadzać do swojej diety produkty bogate w ten pierwiastek. Bardzo ważne jest, aby zrezygnować z używek i zacząć regularnie się ruszać. Zmiany te sprawią, że nie tylko układ kostny ulegnie wzmocnieniu i poprawie. Pomogą one także w polepszeniu samopoczucia i będą sprzyjać zdrowiu.

[Głosów: 1   Average: 5/5]